2012/08/19

Er zit vooruitgang in...

Na een heerlijke franse vakantie is het weer tijd voor een update van de blauwe sampler quilt. Onderweg heb ik verschillende blokken voorzien van een quiltpatroontje, fijn werkje - zeker als dat 's ochtends vroeg in de Provence gebeurt (let op de lavendel op tafel!).


Weer thuis wat verder gemeten, gesneden en genaaid, en nu is het zover dat - met uitzondering van de hoekblokken - de blokken allemaal klaar zijn om te quilten. En dat moet er dan ongeveer zo uit gaan zien:



Pas na het quilten worden de blokken aan elkaar genaaid. Dat geeft leuke mogelijkheden voor de achterkant, dat wordt ook een patchworklap.

Voorbeeldje van een gequilt blok:



En omdat deze een donkere achtergrond heeft is het contrast met het garen extra leuk:


Om het overzicht bij te houden wat waar komt en dus wat waar bij moet passen heb ik er een patroontje van getekend (ik ben beter met naald en draad dan met pen en papier!):




en de achterkant, met het betere knip- en plakwerk!


Ik kan dus nog even vooruit, met een stapeltje blokken te quilten blokken, vulling en achterkantlapjes,  klaar voor actie!

Fijne dag!

Anita

3 comments:

  1. Jeetje wat mooooooooi ik ben al met zoveel andere dingen bezig maar ben stiekum wel heeeeeel jaloers zeg... potjandorie is dat mooi....

    ReplyDelete