2013/06/07

New project: jubileum quilt

Sinds een half jaar ben ik lid van het Quiltersgilde, en deze week was dat extra feestelijk.
 Het gilde bestaat 30 jaar, en viert dat onder andere met een extra blad, gevuld met patronen van vier prachtige quilts.
 
Nu heb ik genoeg werkstukken onder handen om me niet te vervelen, en was ik helemaal niet van plan om aan iets nieuws te beginnen. Maar soms komt er iets op je pad, dat niet te negeren valt...
 
Dat gebeurde toen ik het patroon zag van de rood-witte quilt, met de swingende naam cha-cha-cha. Intrigerend patroon met schijnbaar ronde lijnen, maar bestaand uit allemaal driehoeken. Kijk maar:

kopietje uit het Quiltersgilde-magazine, de jubileumbijlage

Nu weet ik van mezelf dat ik niet geschikt ben om stapels identieke blokken in maar
twee kleuren te naaien, maar de scrap-variatie vond ik onweerstaanbaar. Aan het werk dus!
 
Eerst restjes stof uitgezocht op kleur:
 
 
wat een rommeltje, komt daar iets moois uit?
 
En toen maar gewoon begonnen!
 
De blokken worden genaaid met de paper piecing techniek, en ik heb het origineel vergroot met 141% (dat klinkt ingewikkelder dan het is: van A4 naar A3).
 
 
 
Leuk, zeker met deze kleurtjes, maar wat gaat dat worden?
Eerlijk gezegd... weet ik het nog niet.
Ik heb de eerste 6 ruiten af en in elkaar gepuzzeld.
 
Het leuke is dat een foto helpt om er iets in te zien:
 
 
De aanhouder wint, en ik ga nog een heleboel meer ruiten naaien.
 
Deze blogpost is dus pas een begin, lieve lezers, wordt vervolgd!
 
Fijne dag!

Anita
 
 

3 comments:

  1. Dat gaat weer heel leuk worden!!

    ReplyDelete
  2. heel leuk ..ik ben nog niet verder dan wat velletjes uitgeprint:)
    Succes ermee :)

    ReplyDelete
  3. Leuk hoor. Ik hoop deze techniek ook ooit nog eens te kunnen doen. Ben net beginnend!

    ReplyDelete