2013/07/16

Nog meer vogeltjes!

Zoals ik in vorige post schreef heb ik gefreubeld met vogeltjes.
Vol van de plannen daarvoor liep ik een tijdje terug door de Ikea. En daar lag tussen de rollen stof een rol vol vogeltjes. Ik nam een metertje mee en ging aan de slag!


De stof is op zich al leuk, maar om het nog wat sprekender te maken heb ik hem eerst hier en daar doorgequilt en voorzien van wat borduursels en kraaltjes. Leuk om te doen, leuk resultaat.
Eerst een sandwich...




En dan aan de slag:



De ene kant van de tas kreeg het rode vogeltje, voor de achterzijde heb ik een stuk stof met een zwart vogeltje gebruikt. Kraaltjes fleuren de groene takjes op. Glanzende besjes!


En toen was het een kwestie van in elkaar zetten. Ik gebruikte restjes gordijnen (ook van de Ikea, het is een tas met een Zweeds tintje geworden!)


Formaat Mary Poppins (of supermarkttas, maar dat klinkt toch minder leuk), met een plooi in de zijkant voor iets leuker model.
Binnenin een ritsvak en een steekvak.
Ook het voeringsstofje is gerecycled, een oud dekbedovertrek!



In het vorige blogje zag je de zijde met het zwarte vogeltje, hier het rode vogeltje.
Het is een heerlijke rommel&haakwerkmeesleeptas geworden, waar je vanzelf vrolijk boodschappen mee doet!

Fijne dag,

Anita





7 comments: