2014/01/12

Birds & books

De bibliotheek in de stad hier heeft een fijne collectie van handwerkboeken. Dat is prettig, en al lezend kom ik vaak op nieuwe ideeën. Dit weekend leende ik onderstaand boek van Eline Pellinkhof. Dit boek is geschikt voor iedereen die van allerlei verschillende handwerk- en hobbyklusjes houdt, want allerlei vormen van stempelen tot borduren, haken en naaien komen aan bod.

Tijdens het lezen ontdekte ik dat Eline zelf ook blogt, je vindt haar hier: elinepellinkh of.blogspot.nl/. Op haar blog onder andere een filmpje over dit boek.



Ik koos voor een vogelpatroontje waarmee in het boek verschillende decoraties worden gemaakt. Het vogeltje bestaat uit een paar deeltjes: zijkant, buikje, vleugeltjes. In elkaar genaaid levert het een rondborstige langstaart op. 

Kijk zelf maar:


Het resultaat is vermoedelijk leuker met passender vulsel, ik gebruikte een restje uit een kussen dat wat grof bleek te zijn achteraf. Maar dat zou je ook de charme van handgemaakt kunnen noemen ;)

En hoewel het mij ook altijd om de lol van het maken gaat, is het leuk als je er iets mee kunt als het klaar is. In dit geval zijn er een serie dames blij met het nieuwe gezelschap. 
Speciaal gemaakt voor Marjolein, Truus, Dorien en Heleen!


Mocht je zelf nog een Marjolein in de kast hebben staan die hier ontbreekt en die je kwijt wilt, dan houd ik me aanbevolen....

Fijne dag!


No comments:

Post a Comment