2014/02/23

Free motion flowers

Ken je dat? Dat je jezelf een beetje verkeerd inschat? Daar had ik deze week last van. In mijn hoofd kan ik nog altijd niet uit de hand vrij meanderen met de naaimachine. 

Afgelopen naailes leek me een goed moment om te werken aan mijn 'free motion skills'. Eerst wat lapjes aan elkaar naaien (uitstel van het echte werk), de machine omsleutelen (transport omlaag, ander naaldsysteem erop), beetje rommelen met de verschillende kleurtjes garen (de juf heeft álle kleuren) ... diep ademhalen...

En toen voelde het heel vertrouwd. Dit had ik echt vaker gedaan. Nu nog een beetje zelfvertrouwen kweken!


Wolkjes, bloemblaadjes, grassprieten en een achtergronddroedeltje, ze rolden zo de machine uit. En nog beter, ik had er lol in! Hoewel het mij om de oefeningen ging, kreeg ik van mijn huisgenoten vooral de vraag: wat wordt het? Gelukkig is ook dat goed gekomen. 


Want dit weekend kwam er een lief meisje logeren, dat thuis een groene kamer heeft. Nog wat letters erbij en ons logeetje kon blij naar huis!

Fijne dag,

Anita

2 comments: