2014/03/16

Sewing in the sun

Vandaag las ik dat we dit jaar in maart al twee maal zoveel de zon hebben gezien als normaal is. Nu weet ik natuurlijk dat het broeikas-effect een Ernstige Zaak is, maar die zonnige maartse dagen zijn wél heel fijn. 
In de straat hier merk ik het direct: het aantal terrassen, stoelen en tafels dat met de hoge drukreiniger wordt aangepakt moet groot zijn, gelet op de geluiden om me heen!

Ik ging ook buiten aan het werk, maar met iets minder herrie (en oké, iets minder nuttig!). 


Mijn tuintafel werd naaitafel, ik vind het een promotie.
Uit het mooie tassenboek van Lisa Lam (ik kocht het hier) maak ik momenteel de weekendtas. Een uitdagend project met veel patroondelen. Mijn stofkeuze (streepjes!) maakte het nog spannender, want streepjes moeten natuurlijk wél netjes doorlopen.


Het is een leuk project om aan te werken, door al die deeltjes voelt het een beetje als één grote puzzel. Ik bestelde een tijd terug een set leren handvatten; die wil ik aan de tas bevestigen. Op de foto rechtsboven legde ik het even neer om een idee te krijgen.

De binnenkant maak ik van een rozenstofje. En omdat de buitenkant stoer genoeg is, mocht er aan de binnenkant nog een lief lintje bij. Met labeltje, dat mijn kinderen graag uitspreken als Ani-tas. (Hé mam, heb je weer een Ani-tas mee? Zoiets).

Overigens komen de stofjes allemaal van Ikea, lekker stevig en fijn geprijsd.

Ik schat dat ik nog één naailes nodig heb om hem af te maken.
En dan....



Fijne dag!



3 comments:

  1. sewing in the sun ;-)
    heerlijk!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Wow mooi! :D heb dat boek geloof ik cadeau gedaan aan een vriendin, misschien eens vragen of ik het eens mag lenen ;)

    ReplyDelete