2014/12/29

Echt bijna klaar.

Al heel lang ben ik bezig met een quilt van reproductiestofjes, begonnen als hexagon-handwerkje. 
Het leek me wel wat om het ding dit jaar nog af te maken, maar dat gaat niet lukken. 
Wel is de top vandaag bíjna klaar (echt echt echt bijna!) en kan ik trots vermelden dat het hexagon-handwerkje een lap van 1.70 x 2.15 is geworden. 

Niet direct wat ik voor ogen had toen ik begon!


Ik schreef in een eerder blogje al over mijn zoektocht naar de laatste rand. 
In mijn hoofd had ik een rij van grote hexagonbloemen, maar dat zag er in de praktijk niet zo uit als ik dacht. Daarom probeerde ik iets anders; iets eenvoudigers.



En kijk, het werkt! Door de rustige rand komen de stofjes mooi uit en springen de sterren ook beter naar voren. Het ritme van de kleurverdeling van de sterren en hexagonbloemen heb ik aangehouden, waarbij ik de lichte achtergrondstoffen niet heb gebruikt maar heb weggelaten. 
De rand die zo ontstaat sluit de quilt mooi af.


De lap is natuurlijk een tikje onhandelbaar aan het worden (help, hoe krijg ik dit ooit gequilt?) maar op dit stoeltje kan ik het effect mooi laten zien. Extra leuk op het oranje!

Ik zei al dat het 'bijna' af is. Want kijk maar goed...


... nog steeds een lege plek in de eerste ring.

Ik heb inmiddels de vulling van de quilt besteld, en ben nog aan het nadenken over de achterzijde en het garen. 

Ik wil hem met de hand doorquilten, in het besef dat ik daar wel weer jaar voor nodig zal hebben.... Ik hoop ergens in 2015 hem in gebruik te kunnen nemen als bedsprei.

Voor nu wens ik je een fijne dag!

Anita



 

3 comments:

  1. Hij wordt prachtig! En handwerken mag tijd kosten, dus maak je niet druk over deadlines... Groetjes, Marijke

    ReplyDelete
  2. Wat word hij mooi! Toch een goede keus geweest die rand van lapjes er om heen. Erg mooi. Ook knap dat je hem met de hand gaat door quilten. In dit geval past dat zo goed bij de quilt. Veel plezier nog bij het af maken, aan zo'n project zou ik ook graag werken :))

    ReplyDelete